T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
BİTLİS / MERKEZ - Bitlis Güzeldere Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Haberler

May

Kadına yönelik şiddet, cinsiyeti nedeniyle ev içinde ve dışında kadına uygulanan sistematik şiddet davranışlarıdır. Bu şiddetin ardında, erkeklerin toplumun her alanında görülen egemenlikleri ve kadın ile erkek arasındaki eşitsizlikler yatar. Erkeklerin kadınlara şiddet uygulamasının nedeni: güç göstermek, öfke boşaltmak, kadınları kontrol etmek ya da cezalandırmaktır. Fiziksel, cinsel, psikolojik, ekonomik, dijital şiddet biçimlerinin tümü bu amaca yöneliktir. Şiddete maruz kalmak, kadının korku, çaresizlik ve güvensizlik içinde yaşamasına neden olur.

May

Akran zorbalığı, zorba kimsenin, kurbana zarar verme veya rahatsız etmeyi amaçladığı olumsuz davranışların tekrar tekrar uygulanmasını içerecek biçimde gücün sistematik olarak kötüye kullanılmasıdır

May

Hepimizin bildiği gibi toplum halinde yaşamak bir düzeni gerektirir. Düzenin sağlanması ve sürdürülmesi kurallar çerçevesinde kişilere sorumluluklar yükler. İnsanlar olarak toplum halinde yaşadığımız için başına buyruk hareket edemeyiz. Haklarımızı kullanırken başkalarının haklarını dikkate almamanın ya da sorumluluklarımızı yerine getirmemenin hem kendi hem de başkalarının hayatını nasıl etkileyeceğine yönelik bilince sahip olmamız gerekir.

May

Aile demokratik davranışların öğrenilmesi uygulanması gereken ilk ortamdır. Katılma, tartışma, açıklık, adalet, tarafsızlık, kendi kendine disiplin gibi demokratik değerler yalnızca kitaplardan öğrenilmez; gerçek ortamlarda yaşayarak öğrenilir. Aile bu gerçek ortamın ilki ve en önemlisidir. Bu ortamda anne baba davranışlarının demokratik ya da baskıcı olması çocukların davranışlarını da bu yolla etkilemektedir. Demokratik bir toplumun temelinde düşünce ve kanaatlere saygılı aile düzeni yer alır. Başkalarına tahammül edebilmek, hoşgörülü olmak, saygı ve sevginin başarılmasıyla mümkün olabilir. Aile ortamında bile farklı görüşlerin olması doğaldır. Bu farklılıklar gelişmenin ve olgunlaşmanın hem nedeni hem de sonucudur. Farklı görüşlere saygı, gelişmeye açık ve sabırlı insanlar oluşturur. 

May

Ergenlik özellikleri ve iletişim, velinin ergen ergen karşısındaki tutumu

Ergenlik döneminde birey hem bedensel, hem ruhsal, hem de toplumsal alanda değişime ve dönüşüme uğrar. Ergenlik dönemi, kişinin kökten bir değişim geçirdiği ve aslında en çok da ailesine ihtiyaç duyduğu bir dönemdir. Gençliğe atılan bu ilk adımda hem fiziksel, hem duygusal, hem cinsel hem de sosyal değişimler söz konusudur.

Genel davranış özellikleri: Duyguları ve davranışları tutarsızdır. Gürültülü müziğe bayılır.  Süse ve giyime düşkünlük gösterir. Bir sivilceyle gün boyu uğraşır, kaygılanır. Kulaktan dolma ya da ödünç alınmış görüşler savunur. Büyüklerle tartışmaya girişir. Bunu yaparken ana babasına aykırı gelen düşünceler ileri sürer. Ana babasını eleştirmek fırsatını kaçırmaz. Ayna karşısında çok vakit harcar, Arkadaşları her şeyden önemlidir. Karşı cinse ilgi duyar. Âşık olur, duygularını ifade edemez. Sürekli Hayal Kurar, Tedirgin ve Huzursuz Olur. Yalnız Kalmak İster, Çalışmaya Karşı İsteksizdir. Dikkati dağınıktır. Evde kalmak istemez, Beslenmesi düzensizdir.

Velinin Ergen Karşısındaki Tutumu:İyi dinlemeli. Karar vermelerine destek, yardımcı ya da teşvik verici olunmalı. Arkadaş kazanmalarına destek olunmalı. Davranışlarla örnek olunmalı. Problemleri çözme yolları gösterilmeli. Yetenekleri ortaya çıkarılmalı. İletişim yetişkin tarafından başlatılmalı. Gencin savunduğu konularda gereksiz sürtüşmeye girilmemeli. Gencin çileden çıkarıcı davranışları karşısında öfkelenmemeli, küçültücü sözlerden kaçınılmalı. Nerde bizim gençliğimiz, nerde şimdiki gençlik!!! Bizim zamanımızda... "Benim gençliğimde" diye başlayan söylevlerden kaçınılmalı. Gencin iniş çıkışları ve bocalamaları karşısında soğukkanlı davranılmalı. Kıyaslanmamalı, kendileriyle yarışmaları sağlanmalı. Gayret gösterdiği zaman zayıf bile olsa desteklenmeli. Arkadaşlarıyla gittikleri ortamlar ziyaret edilmeli.  Arkadaşlarının aileleriyle tanışılmalı. Akşamları dışarıya çıkmalarını her zaman izin verilmemeli, nereye, kimlerle gideceğini, ne zaman döneceği sorulmalı, söylediği saatte gelmesi gerektiği belirtilmeli. Kendi kendisiyle de savaşan bir gence tutarlı davranılmalı. Ters tepki gösterilmemeli. Yaşına uygun sorumluluk verilmeli, giyim kuşamını seçmesi ona bırakılmalı. Olumlu davranışları övülmeli ama göklere çıkarılmamalı. Başarısızlıklarında anlayışlı olmalı ama oturup onunla sızlanmamalı. Baskıcı davranışlar sergilenmemeli.

Ara

Okulumuz öğrencilerinden Doğanay Mintaş hem sol hem  sağ bilekte de rakiplerine şans tanımadı.Sağ sol Bitlis İl birincisi olarak bölgesel yarışmalara katılmaya hak kazandı.

Ara

OKULUMUZ 2022-1-TR01-KA121-VET-000068013 NO’LU  ERAMUS PROJESİ İÇİN KATILACAK ÖĞRENCİ SEÇİMİ İÇİN ÖNCELİKLE GÖNÜLLÜ ÖĞRENCİLERİ YAZILI SINAV YAPMIŞTIR. DAHA SONRASINDA KOMİSYONDAKİ HOCALARIMIZ TARAFINDAN  SÖZLÜ MÜLAKATA ALINMIŞTIR.

Ara

OKUL REHBERLİK SERVİSİMİZ TARAFINDAN 11. SINIF ÖĞRENCİLERİNE  KPSS ORTAÖĞRETİM TANITIMI YAPILMIŞTIR. 

Ara

OKUL REHBERLİK SERVİSİMİZ 11. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE "POLİS" MESLEK TANITIMI YAPMIŞTIR.  

Ara

Okul rehberlik servisimiz ve öğrencilerimiz işbirliğiyle " meslek seçiminde nelere dikkat etmeliyiz?" pano çalışması yapılmıştır.

Ara

OKUL REHBERLİK SERVİSİMİZ TARAFINDAN 11. SINIF ÖĞRENCİLERİMİZE  MİLLİ SAVUNMA ÜNİVERSİTESİ TANITIMI YAPILMIŞTIR. ÖĞRENCİLERİMİZE ÜNİVERSİTENİN GİRİŞ KOŞULLARI, PARKUR, MÜLAKATI VE AVANTAJLARINDAN BAHSEDİLMİŞTİR. 

Haz

OKULUN SON HAFTASI SEBEBİYLE ÖĞRENCİLERİMİZ VE DEĞERLİ ÖĞRETMENLERİMİZLE KAHVALTI ETKİNLİĞİ GERÇEKLEŞTİRDİK.

May

Orman Bölge Müdürlüğünden alınan fidanlar okulumuzun bahçesine öğretmen.öğrencilerimiz tarafından dikildi.Can suyu ile buluşturuldu.

May

OKULUMUZDA SAĞLIK BAKANLIĞI TARAFINDAN GÖREVLENDİRİLEN DİYETİSYEN VE HEMŞİRE TARAFINDAN "SAĞLIKLI BESLENME " HAKKINDA KONFERANS VERİLMİŞTİR.

May

BİTLİS İl Milli Eğitim Müdürlüğü Ar-Ge Biriminin koordinesinde gerçekleştirilen "Liseler Konuşuyor" münazara yarışmasında okulumuz il geneli liseler arasında İKİNCİ olmuştur.